Publicatiedatum: Maandag 20 januari 2020 • Terug naar nieuwsoverzicht

Zeer zeldzame tankjager is aanwezig op Militracks 2020

Zeer zeldzame tankjager is aanwezig op Militracks 2020

Militracks is een jaarlijks terugkerend evenement op het gebied van Duitse voertuig techniek. Zoals aangekondigd wordt er dit jaar gehoopt op de Jagdpanther maar wat zeker is, is dat de Nashorn (neushoorn) zijn entree zal maken op het evenement. Vorig jaar was de Nashorn al aanwezig maar in beroerde staat na een fixe brand. Vele uren werk gingen verloren. Het Nashornteam heeft middels Crowdfunding zowel geld als materialen ingezameld om de tank weer in oude staat te kunnen herstellen.

Met man en macht is er de afgelopen maanden aan de Nashorn gewerkt. Het herstel van deze Duitse tankjager is inmddels zover gevorderd dat hij er weer toonbaar uitziet en aanwezig is op Militracks op 16 & 17 mei. Maar op  twee andere plekken in de wereld is dit type tankjager te zien, te weten in Moskou en in de Verenigde Staten in een militair museum. En deze derde dus op Militracks 2020, zeer bijzonder en uniek!

Meer infomatie over Militracks is te vinden via: http://www.oorlogsmuseum.nl/nl/events/militracks/