Publicatiedatum: Zondag 07 april 2019 • Terug naar nieuwsoverzicht

Muur van Vrijheid

In totaal 871 kleine schilderijtjes vormen samen een Muur van Vrijheid. Vrij van oorlog, vrij van pijn, vrij van angst, vrij van regels... zomaar wat zienswijzen van wat vrijheid voor verschillende mensen kan betekenen. Angret Meij uit Tegelen ondervroeg honderden mensen om te horen hoe die het begrip 'vrijheid' invulden, waarna ze schilderijtjes maakten die als bouwstenen dienden voor de muur. De Muur van Vrijheid werd opgebouwd in ons museum en vandaag geopend door wethouder Jeu Verstraaten van Gemeente Boxmeer. Hij plaatste de laatste steen in deze muur.
Dit project zal te zien zijn tot en met 18 oktober, de laatste dag van de Slag om Overloon. In de tussentijd zal kunstenares Angret Meij drie keer op zondag aanwezig zijn om met bezoekers over vrijheid te praten en, wie weet, nieuwe bouwstenen te maken voor deze bijzondere muur.