Verwachte voertuigen

Framo V501

Dit is een wel heel authentieke Framo V501 uit 1941. Hij was van een fruitboer die dagelijks vers fruit naar Potsdam en Berlijn bracht. In mei 1945, toen de Russen voor Berlijn stonden, werd de Framo met een kraan in een bietensilo gehesen en daar tot omstreeks 1950 verstopt. Daarna werd hij nieuw leven ingeblazen en reed tot 1975 elke dag naar Potsdam, waar hij met motorstoring geparkeerd stond. Het voertuig verkeert nog steeds in zijn unieke staat uit de jaren '70, viel vorig jaar tijdens Militracks helaas vervroegd uit, maar zal nu opnieuw rijdend te zien zijn.