Publicatiedatum: Donderdag 14 december 2023 • Terug naar nieuwsoverzicht

Nieuwe museumvoorzitter

Na meer dan twaalf jaar met het museum verbonden te zijn geweest heeft voorzitter Lex Besselink op 11 december j.l. het stokje overgedragen aan Vincent Ketelaars, die vanaf nu de voorzitter van de Raad van Toezicht van het museum is.

Het was wel iets meer dan het stokje overdragen. Het was ook niet echt een voorzittershamer. Lex Besselink overhandigde een bijl, omdat er naar zijn zeggen ‘vaak knopen door te hakken zijn’.

De vorige voorzitter kwam bij Defensie vandaan. Overigens, ook na zijn vertrek is Defensie nog steeds in de Raad van Toezicht vertegenwoordigd. De nieuwe voorzitter, Vincent Ketelaars, was tot voor kort managing partner van ERAC, een adviesbureau voor overheden op het snijvlak van complexe internationale projecten en de financiering daarvan. Zijn ervaring betekent een stevige impuls voor de ontwikkeling van het museum in de komende jaren.