Eyewitness Event 31 augustus en 1 september 2024!

Het Eyewitness Event zal op 31 augustus en 1 september 2024 weer plaatsvinden!

Boordevol Living History over WOII

Tijdens dit weekend zullen verschillende deelnemende RE-ENACTMENTEN GROEPEN zich aan bezoekers presenteren tegen de historische achtergrond van de Tweede Wereldoorlog.

In een professionele setting met uniformen en KAMPEMENTEN brengen zij de geschiedenis tot leven. Bezoekers kunnen zo een kijkje nemen in en bij Amerikaanse, Britse én Duitse loopgraven, versterkingen en tenten en in gesprek gaan met de deelnemers.

foto: Sherman Firefly

Alle deelnemende groepen zijn speciaal voor dit evenement gevraagd en ze nemen hun rol bijzonder serieus. Ze gaan een aantal keer per dag zelfs het gevecht met elkaar aan in speciaal georganiseerde ‘MOCK BATTLES’. Compleet met losse flodders, pyrotechniek en voertuigen.

Ook in het MUSEUM worden er belevenisvolle displays gemaakt en duik je meer dan 75 jaar terug in de tijd. En voor de liefhebber is er ook een MILITARIA MARKT. Kortom; een unieke beleving op een historische plek die je niet snel zult vergeten.
Foto: Gilbert Joosten

Benieuwd naar het programma? Klik dan HIER

WAAR KOMT DIE NAAM TOCH VANDAAN?
De naam en logo van dit evenement zijn een afgeleide van het Eyewitness museum in Beek (L). Zij zijn helaas in oktober 2022 gesloten. Een deel van de collectie is naar het Oorlogsmuseum overgegaan.

Wij vinden het een mooi eerbetoon en gelukkig zijn zij het daar zelf volledig mee eens, om dit evenement als een kleine hommage naar hen te vernoemen. En de naam Eyewitness dekt ook nog eens helemaal de lading van ons mooie evenement!

* Alle afbeeldingen die je tegenkomt op deze pagina's zijn gemaakt door Marcel Bahnen - ImageWorX ( tenzij anders aangegeven) - alle rechten voorbehouden.

LET OP: 19,20,21 en 22 maart kunt u mogelijk overlast ervaren vanwege verbouwingswerkzaamheden.