VEELGESTELDE VRAGEN

Ik heb een eigen (WO2) Living History groep. Mogen wij ook deelnemen?

Nee. Alle deelnemende groepen zijn op uitnodiging van Oorlogsmuseum Overloon aanwezig en indien u van ons geen bericht heeft ontvangen is uw groep voor dit evenement niet als deelnemer gevraagd. U bent van harte welkom als bezoeker, alleen of samen, zolang u zich niet als Living History groep kleedt of kenbaar maakt.

Ik heb een (deel van een) uniform, mag ik dat aan?
Wij verzoeken iedereen om geen uniformen aan te trekken, van welke eenheid of achtergrond dan ook. Het is voor de veiligheid van wezenlijk belang dat wij te allen tijde zicht hebben op wie deelnemers zijn en wie bezoekers. Duitse uniformen, helmen en/of nazisymbolen zijn onder geen enkele voorwaarde toegestaan. Bij twijfel beslist de organisatie en kunt u gevraagd worden zich om te kleden voor u het terrein op mag.

Ik sta normaal ook met een marktkraam op Militracks. Mogen wij ook deelnemen?
Wegens een zeer beperkt aantal kramen op dit evenement hebben wij besloten om zélf specifiek kraamhouders aan te schrijven. Indien u niet bent aangeschreven heeft u geen kraam op dit event. Dat heeft in principe geen consequenties voor Militracks.

Ik heb een (uniek) militair voertuig, mag dat het terrein op?
Nee. Alle voertuigen die op het terrein zijn behoren tot de deelnemende groepen. U mag met uw voertuig natuurlijk gewoon parkeren op de algemene parkeerplaats die wij faciliteren.

Het is koud en het regent, gaat het evenement door? En kan ik mijn kaartje terugkrijgen?
Het evenement gaat door, tenzij wij een weeralarm krijgen zullen de deelnemers ‘gewoon’ zo veel als kan historisch verantwoord doorgaan met het evenement. Denkt u in dat geval vooral zelf aan droge en warme kleding. Tickets zijn echter niet inwisselbaar en wij geven geen restitutie.

Is het museum geopend? Kan ik alleen het museum bezoeken?
Jazeker, museumbezoek is inbegrepen in de entreeprijs van het evenement. Het is om die reden niet mogelijk om alleen een museumticket te kopen, of met een andere vorm (vrienden, ANWB pas etc.) toegang tot het terrein & museum te krijgen.

Hoe hebben jullie de veiligheid geregeld?
Op het terrein lopen professionele beveiligers rond. Zij en medewerkers van het museum staan in nauw contact met de organisatie over alle mogelijke problemen en calamiteiten. Een aparte EHBO post is ingericht op een centraal punt van het evenement. Spreekt u gerust een van onze medewerkers aan (herkenbaar aan de museumpolo en badge) mocht u hulp nodig hebben of vragen hebben. Houdt u de omgeroepen boodschappen goed in de gaten en volgt u de aanwijzingen van onze beveiligers en personeel altijd direct op.

Zijn honden welkom?
In principe zijn honden gewoon welkom, ook in het museum. Denkt u er wel aan dat wegens de mogelijk harde knallen bij de Battles dit wellicht niet de beste keuze is. In alle gevallen is aanlijnen verplicht!

Mijn vraag staat er niet bij…
Mailt u dan gerust naar info@eyewitness-event.nl met uw vraag of opmerkingen en wij zullen deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.